Sihteerin tehtäviä voidaan jakaa yhdistyksessä vahvistettua työnjakoa noudattaen useammalle henkilölle.
Jos on mahdollista tai halutaan, niin sihteerin ja tiedotusvastaavan tehtävät kannattaa jakaa useammalle henkilölle. Sihteerin ja tiedottajan tehtävät on järkevää yhdistyksessä ensisijaisesti jakaa toimijoiden osaamisen ja kiinnostuksen mukaan. Yhdistäkää, erottakaa, keksikää uusia tai jättäkää tehtäviä pois mikäli siltä tuntuu. Useimmiten kaikille töille kuitenkin löytyy halukas tekijä, jos sitä osaa vain jäsenistöltä kysyä.
Yhdistyksen tuleva toiminta kirjataan toimintasuunnitelmaan. Tiedotussuunnitelma on taas yhdistyksen toiminnan tiedottamisen suunnitelma eli tiedotusryhmän perustyökalu. Tiedotussuunnitelma vastaa kysymyksiin: mitä, milloin, kenelle ja miksi yhdistys tiedottaa ja kuka siitä vastaa.
Yhdistyksen sihteerin, tiedottajan ja some-vastaavan ”tiedotusryhmän” työnjako voisi olla esimerkiksi seuraava:
Sihteeri hoitaa kaikki yhdistyksen hallituksen kokouksiin liittyvät viralliset ja epäviralliset työt (lista yllä, yhdistyksen säännöt ja vakiintuneet tavat).
Tiedotusvastaava vastaa koko jäsenistölle tapahtuvasta tiedottamisessa yhdessä sihteerin kanssa. Sen lisäksi huolehtii yhteyksistä paikallisiin tiedotusvälineisiin ja vastaa yhdistyksen omista ja jaettavista esitteistä eri tilaisuuksissa.
Sosiaalisen median vastaava (some-vastaava) hoitaa ensisijaisesti yhdistyksen nettisivuja ja facebook-sivua.